My Life

mitt liv som FRU, MAMMA och FISKEÄNKA!!!!!!







Josefin

Lilypie Kids Birthday tickers

Ida

Lilypie Third Birthday tickers

baby bunnies

Lilypie Angel and Memorial tickers

tisdag 19 april 2011

Mexikansk lasagne!!

I dag provade vi en ny slags lasagne: mexikansk lasagne med kyckling... Supergod!!! här delar jag med mig av receptet:



Mexiansk lasagne



med kyckling


Ingredienser


400 g kycklingfiléer


1 gul lök


1 grön paprika


1 msk vetemjöl


1 dl vatten


1 dl grädde


2 msk matolja


5 dl riven ost


1 pkt Wrap Tortilla Original


1 påse Fajita Spice Mix


1 burk Garlic Salsa Medium






Så här gör du


1. Sätt ugnen på 200°C. Dela kycklingen i små bitar. Hacka lök och paprika. Bryn kyckling, lök och paprika i olja. Strö över mjöl och kryddmix.


2. Späd med vatten, grädde och salsa. Låt koka 5-10 min. Varva tortilla, riven ost och kycklingfyllningen i en eldfast form. Börja och sluta med tortilla.


3. Strö rikligt med ost över den översta tortillan. Gratinera i ca 20 min.


Tips!


I detta receptet ersätts de vanliga lasagneplattorna med tortillabröd. Ett gott sätt att förnya lasagnen på. Servera gärna med en fräsch grönsallad



Jag bytte även ut salsa såsen med Tropical salsa, kanongott!!!
hoppas ni provar detta, jag kommer att göra detta flera gånger!!!!


Receptet kommer från: http://www.vardagsmaten.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar